Pitvanie sociálnych sietí, časť 6. Flickr alias poriadok pri zdieľaní fotiek!

Pitvanie sociálnych sietí, časť 6. Flickr alias poriadok pri zdieľaní fotiek!
20. septembra 2017 Radoslav Findura

Flickr alias poriadok pri zdieľaní fotiek!

„Nájdi inšpiráciu. Pridajte sa ku komunite Flickr, domove viac ako 13 miliárd fotografií, 120 miliónov ľudí a 2 miliónov skupín.“ Presne to na vás vybehne, keď zadáte do vyhľadávača flickr.com. No a čím sa má táto, u nás v celku neznáma, sociálna sieť na úvode pochváliť, keď nie práve dosiahnutými číslami, ktoré by mali začať zaujímať každého jedného z nás?

Umeleckí maliari s mobilom v ruke

Nechajme omáčky omáčkami a pusťme sa do Flickru pekne z ostra. Ide totiž o pomerne známu službu na vytváranie fotoalbumov z vašich fotografií. Známu ako známu, s týmto slovom musíme byť viac než len opatrní. Poznajú ju totiž predovšetkým v zahraničí, u nás je jej meno na tom dosť biedne. Paradoxom ale je, že z každého z nás sa pomaly, ale isto, stávajú umeleckí fotografi, pričom skoro pri každej príležitosti, či už to svojim smartfónom, alebo niečím špeciálnejším, chceme vyčarovať čo možno najlepšiu fotku. Následne hodíme na to umelecké dielo nejaký ten filter, a hor sa do instagramového či facebookového zdieľania.

Fotky poupratuj a utri z nich prach

Po pár mesiacoch fotenia úchvatných záberov (aspoň si to tak myslíme), keď si ich chceme radi prezrieť, zisťujeme, že v tom máme mierny chaos a trvá nám to pol dňa. Presne na to je určená sociálna sieť Flickr! Ide totiž o komunitný web umožňujúci ukladať, zdieľať a prostredníctvom rady nástrojov organizovať fotografie aj krátke videá. Pri fotografiách môžete samozrejme nastavovať viditeľnosť, súkromie a veľa iných vecí. Máte možnosť tvoriť sety, galérie, upravovať, nahrávať v plnom rozlíšení a pôvodnom formáte.

Foť, ukladaj a zdieľaj koľko ti len hrdlo ráči!

Po značke Flickr dlhšiu dobu túžil gigant Yahoo, pretože vedel, čo robí. Sociálna sieť následne rapídne zmenila tvár, pričom nám do vienka každému nadelila 1 terabyte dát! Čo je miesto pre nahranie fotiek asi tak na dva životy pre úplne priemerného používateľa. Výhody u tohto sociálneho média sú viac než len jasné:

  • Priame zdieľanie fotografií z rôznych zdrojov, programov či aplikácií
  • V podstate neobmedzené úložisko
  • Intuitívne rozhranie, ktoré spríjemňuje prácu s programom
  • Možnosť verejného aj súkromného zdieľania fotografií
  • Žiadne znehodnotenie fotografie pri zdieľaní

Flickr je teda služba, ktorá vám umožňuje si organizovať a ak chcete tiež zdieľať svoje fotografie so svojimi blízkymi, ale pokojne aj s ďalšími ľuďmi. Služba je zadarmo, ale je obmedzená v množstve prenesených obrázkov, prípadne videí za mesiac. Avšak daný limit sa pri bežnom používaní zdá ako veľmi slušný a neobťažujúci. Jedinou prekážkou tak môže byť fakt, že pred zriadením služby si musíte vytvoriť tzv. Yahoo ID, čiže vytvoriť si ďalšiu emailovú schránku. (zdroj: zdarma.org)

Komunikácia obrázkami je najatraktívnejšia

Flickr ide teda inou cestou ako klasické fotoalbumy či sociálne siete. Ako v každej inej sa tu síce vytvárajú väzby medzi jednotlivými užívateľmi, no skôr na hlbšej, umeleckejšej a zaujímavejšej úrovni. Okrem toho si tu vďaka skupinám môžete nájsť nových priateľov, ktoré majú rovnaké fotografické záujmy ako vy. Fotky sa samozrejme dajú komentovať, popisovať, tagovať a môžu sa pripájať do verejných skupín či na rôzne diskusné fóra. Ale to už by malo začať zaujímať podnikateľov či ich marketérov, ktorí chcú zo svojej značky vyžmýkať čo najviac.