Pitvanie sociálnych sietí, časť 3. Snapchat už nie je len pre mladých

Pitvanie sociálnych sietí, časť 3. Snapchat už nie je len pre mladých
15. augusta 2017 Radoslav Findura

Snapchat už nie je len pre mladých

Bu, bu, bu! Dnes vás budeme trošku strašiť. I keď pravdepodobne v tom, aby ste sa naľakali, moc nepochodíme. Hlavne preto, že aj keď ďalšia sociálne sieť, ktorú dnes rozoberieme na súčiastky, sa síce snaží strašiť logom s „Kasperom“, pointa celého média je skôr zábavného charakteru. Snapchat nie je ďalšie z celej rady vážne sa tváriacich sociálnych médií na trhu, no jeho obrovský progres za posledné obdobie by už vážne mal začať rezonovať aj u vás.

Atraktívny radikál

Je vám viac ako 13 rokov a milujete fotografovanie? Ups, pardón, mali sme na mysli selfíčka. Mobil z vašej ruky vycuciava krv ako kliešť, no aj tak sa ho nehodláte nikdy zbaviť? Vždy chcete byť v centre diania a véééľmi by ste boli neradi (aj slzička by vyšla), keby ste práve v tejto chvíli nevedeli, čo sa vo svete vašich obľúbencov deje? A posledná otázka: Máte v mobile Snapchat? Keď nie, tak potom neplačte, ale rýchlo sťahujte. Tí, ktorí zatiaľ ešte bielemu duchovi neprišli na chuť, keďže fotky vo veľkom búchajú na Facebook či Instagram, ani len netušia, o čo prichádzajú. No ale v čom sa ukrýva hlavný rozdiel a pointa žltej ikonky, ktorá bude vo vašom miláčikovi výrazne prebíjať všetky ostatné? Rozdiel je iba v pár sekundách!

Vyparí sa ako duch

Najväčším vtipom celého Snapchatu ostáva, že zdieľaná a poslaná fotka sa vám zmaže do 10 sekúnd, pričom odosielateľ môže nastaviť aj kratšiu dobu! A práve v tom sa diametrálne odlišuje od ostatných rýb v oceáne sociálnych médií. Všetky klasické siete ako Facebook, Instagram a Twitter totiž ukladajú fotky, texty, videá a tým za sebou zanechávame veľa obsahu. Snapchat šiel úplne iným spôsobom, celý obsah je dočasný.

Aby to nebolo až také mizivé, systém bol vytuningovaný o „My Story“, kde máte možnosť poskladať „snapy“, čiže fotky a videá, za sebou do celodenného príbehu, ktorý vydrží 24h. Práve v tom je aj celý fígeľ prelomového žĺtka! Takáto funkcionalita totiž užívateľov núti sa na Snapchat neustále vracať, pretože nemá význam tam chodiť po dlhšej dobe. Fotky a videá je možné zachytiť predným aj zadným objektívom, na fotografie možno naviac prikresliť odkaz či nejaké obrázky. Všetko funguje veľmi rýchlo, keďže sa kontakty dajú importovať z telefónneho zoznamu.

Viac ako 100 mil. užívateľov!

Možno sa však pýtate, na čo je preboha dobré niečo fotiť, keď sa to v priebehu pár sekúnd prepadne pod zem? Pretože ak chcete zdieľať niečo, čo nemá trvalú hodnotu a slúži len pre krátkodobé pobavenie vašich priateľov, neexistuje nič ideálnejšie, než Snapchat. Okrem toho nemusíte zbytočne zapĺňať disk, sociálne siete a webová úložisko, navyše so sebou tento koncept prináša napätie a zábavu. Ak máte na pozretie minimum času, budete sa dívať obzvlášť pozorne. Dajme si teraz krátky replay o hlavných výhodách žltého kráľa:

  • Rýchlosť, jednoduchosť a originalita
  • Mladá cieľovka (13-34 rokov)
  • Zábavné filtre, efekty a animácie
  • Prepojenosť s osobnosťami
  • Obrovský marketingový potenciál

Zastavme sa na chvíľku ešte pri poslednej z hlavných výhod tohto média. Pre rok 2016 má Snapchat údajne podpísané miliónové kontrakty. Zaujímavosťou tiež je, ako jeho zakladateľ, Evan Spiegel, dal ponuke od Marka Zuckerberga, kúpiť Snapchat za 3 mld. dolárov, košom! Prečo? Pretože mladík Spiegel vie, aký má Snapchat potenciál do budúcna. Snapchat marketingovo už teraz využívajú giganti ako Heineken, HBO, Audi, McDonald´s či The New York Times. Pamätajte, že Snapchat je jedinečná možnosť pre firmy, ako budovať lovebrand, ukázať firemnú kultúru i tvár. Začnite preto vtipným duchom strašiť aj vy.